Evaluering del 2
Når dere har evaluert opplevelsen av bemanningssituasjonen i forrige planperiode, skal dere se på de faktiske forholdene.
Evalueringspunkter:
- Var balansen mellom arbeid, hvile og fritid forsvarlig i planperioden?
- Var det mye overtidsarbeid?
- Var sykefraværet høyt?
- Var det utfordringer med rekruttering av riktig kompetanse?
- Var det høy turnover i perioden?
- Var det satt av nok tid til møter og kompetanseheving?
- Hvor mange avvik ble registrert i planperioden?
Hent ut rapporter på turnus, innleie og fravær i forrige planperiode. Se på stillingsstørrelser, kompetansesammensetting og helgetimer.
Oppsummer refleksjonene og vurder hvordan dette påvirker kvaliteten, arbeidsmiljøet og driften i tjenesten.
Last ned mal for evaluering del 2
Tips: Refleksjonene fra oppgaven med den gode vakta kan hjelpe dere med å se forskjellen mellom ønsket og faktisk situasjon.
Refleksjoner etter evaluering 2
Hvordan kan bemanningssituasjonen forbedres i neste planperiode?
Lag en liste med forbedringspunkter basert på evaluering del 2. Bestem hvilke dere skal jobbe med og evaluere ved utgangen av neste planperiode.
Last ned mal for refleksjoner etter evaluering del 2