
Pressevakt
kom@ks.no 24 13 26 01Nav/sosiale tjenester
Antall på KVP betyr noe for soshj utgifter – ikke resultater. For tidlig – for mange andre forhold som påvirker?
Stor oppslutning om metodene i KVP – selv om et par kontorer mener metodene kan løsrives fra programmet. Tid til tett oppfølging oppfattes som avgjørende
Kontorene plasserer seg på en akse fra sosialfaglig orientering til en mer tydelig arbeidslinjeorientering – men arbeidsmetoder og innhold i program er likevel langt på vei det samme
Praksisplass dominerende tiltak, kursing mer brukt i mer sosialfaglig orienterte kommuner
Ulike oppfatninger om hva som er den beste organiseringen. Ingen entydig sammenheng mellom resultater og organisering/orientering
Individuell tilpasning og kontinuitet i program en utfordring
De ansatte påpeker store gevinster i livskvalitet som ikke nødvendigvis kan måles i overgang til arbeid
Brukerperspektiv ikke dekket i denne undersøkelsen
Pressevakt
kom@ks.no 24 13 26 01