Publisert: 13.11.2018
Nå er ansvaret for den nye løsningen overført til linjen sammen med oppdaterte gevinstvurderinger. For linjen blir det sentralt å holde god kontakt med leverandør i starten og få på plass måling og en oppfølging av planlagte gevinster. Sentralt i denne sammenheng er god dialog med gevinstansvarlige i organisasjonen slik at disse følger opp effektene i henhold til gevinstplanen og der man planla uttak av gevinster.
Hovedaktiviteter i realiseringsfasen
-
Drifte den nye tjenesten
Aktiviteter Verktøy Eksempler Drifte den nye tjenesten
Verktøy for kontraktsoppfølging Lokal dokumentasjon for drift Holde løpende dialog med leverandøren -
Måle og følge opp resultater
Aktiviteter Verktøy Eksempler Lede organisasjonen gjennom endringene
Utfylte interessentanalyser og forankringsplaner
Måle resultater og følge opp gevinster Lokalt forankringsmateriell – f.eks. presentasjoner og plakater
Nasjonale styringsindikatorer for plan- og byggesak Beskrivelse av lokale styringsindikatorer