Veiviser
Veiviseren gir nyttige råd og veiledning for hvordan kommunene kan legge opp den interne prosessen med utvikling av nye tjenester, overgang til nye måter å arbeide på og anskaffelse av nye digitale verktøy.
-
Konsept
Hensikten med denne fasen er en vurdering av om prosjektet bør gjennomføres. En slik vurdering krever tilgang til et strukturert forarbeid som belyser økonomien i prosjektet, herunder kostnader og gevinster.
-
Planlegge
Hensikten med denne fasen er å legge en plan for hvordan anskaffelsen og omstillingen som nå er vedtatt, skal gjennomføres.
-
Gjennomføre
Denne fasen omfatter anskaffelse, implementering av nye verktøy og omlegging av arbeidsprosesser.
-
Avslutte
Denne fasen omfatter en avslutning av prosjektet samtidig som ansvaret for den nye løsningen overleveres til linjen sammen med oppdaterte gevinstvurderinger.
-
Realisere
Denne fasen omfatter drift av den nye tjenesten, endringsledelse, måling og oppfølging av gevinster.