Mange kommuner er i gang med å planlegge for eller gjennomfører nye anskaffelser av journalløsninger. ​Å anskaffe journalløsninger er en langsiktig investering. En suksessfaktor er å dele og å lære av andres erfaringer - kommuner som også er i samme situasjon. ​  ​

KS ønsker å understøtte kommunenes arbeid på området og tar derfor initiativ til  digitale «rundebordskonferanser». Hensikten er å bidra til en arena hvor kommuner kan få økt kompetanse på anskaffelsesområdet, dele erfaringer fra arbeidet med anskaffelser, nettverksbygging og mulighet for felles kunnskapsdeling og informasjon på området. ​

Dette er den første rundebordskonferanser med denne tematikken. Det vil også bli planlagt for 2 – 3  tilsvarende rundebordskonferanser, hvor den første planlegges i løpet av våren -25. Mer informasjon og påmelding vil følge. 

Vi planlegger at konferansene omhandler temaer som er sentrale i oppstartsfase av anskaffelsesprosessen, som for eksempel behovskartlegging og behovsbeskrivelse. For å sikre at vi treffer med temaene og at det gir verdi, ønsker vi innspill på konkrete problemstillinger som er aktuelle for dere i oppstartsfasen. Innspill kan du gjøre i påmeldingen. ​

Målgruppen for konferansen er deltagere fra kommuner som planlegger for eller er i gang med anskaffelser. For å sikre en praktisk gjennomføring av opplegget ber vi om maks 2 deltagere fra hver kommune deltar. ​

Rundebordskonferansen 11. desember kl. 12-15

Lenkeblokk Icon Gå direkte til påmelding

Det blir felles innledning i plenum, med blant annet presentasjoner fra kommuner/kommunesamarbeid om hvordan de jobber med  anskaffelser av journal. Deretter blir det digitale grupperom der deltakerne diskuterer ulike problemstillinger. Vi avslutter den digitale konferansen med en oppsummering av de viktigste erfaringene og læringspunktene i plenum. ​

KS forbeholder seg retten til å begrense antall deltagere for å sikre praktisk gjennomføring av konferansen​.